|
|
|
|
|
Jasna Đuričić
|
|
Draginja Voganjac
|
|
Milica Grujičić
|
|
Radoje Čupić
|
|
Nenad Pećinar
|
|
Radovan Vujović
|
|
Muzičari
|
Ksenija Bašić, Milan Nenin,
Lazar Novkov,
|
|
Lav Kovač, Siniša Mazalica
|
|
|
|
|
|
|
|
Rođena 9 aprila 1974. u
Zemunu. Završila osnovnu školu i gimnaziju u Beogradu.
Diplomirala na Fakultetu dramskih umetnosti, odsek dramaturgija,
dramom Paviljoni, ili kuda idem, odakle dolazim i šta ima za
večeru, u junu 1998.
April 2001 - u Jugoslovenskom dramskom pozorištu Beogradu premijerno
izveden ovaj komad, u režiji Alise Stojanović.
Zbirku
pesama "Pas koji je pojo sunce" izdaje Flavio Rigonat. Zbirka
je imala tri izdanja.
Jun 2001 - u Makedonskom narodnom teatru u Skoplju izvedena je
predstava Paviljoni, u režiji Srđana Janićijevića.
Decembar 2001 – Milena Marković dobija specijalnu nagrada za
dramu Paviljoni, na konkursu bečkog teatra m.b.h.
Jun 2002 - Jaka Ivanc u ljubljanskoj Drami diplomira pozorišnu režiju s
tekstom Paviljoni.
Jul - avgust 2002 - s dramom Bog nas pogledao–Šine učestvuje
u letnjoj rezidenciji Royal Court Theatre u Londonu
Oktobar 2002 - premijera istog teksta u bečkom teatru m.b.h. u režiji
Zijaha Sokolovića.
Novembar 2002 – premijera komada Šine u Jugoslovenskom
dramskom pozorištu, u režiji Slobodana Unkovskog.
U Stokholmu, sa zbirkom pesama, učestvuje u javnom čitanju u Royal
Dramatic Theatre.
Maj 2003 - ista drama je izvedena u poljskom gradu Poznanju, u režiji
Rafala Sabare.
Oktobar 2003 – izlazi druga zbirka pesama pod nazivom Istina
ima teranje. Izdavač: LOM/ Flavio Rigonat.
Jun 2004 - predstava Šine, u režiji Rafala Sabare,
učestvuje na Sterijinom pozorju. Milena Marković dobija Specijalnu
Sterijinu nagradu za tekst.
Predstava Šine u izvođenju Jugoslovenskog dramskog
pozorišta učestvuje na Festivalu nove drame u Visbadenu.
Drama Šine je objavljena u nemačkom pozorišnom
časopisu Theater Heute.
Septembar 2004 – Milena Marković učestvuje u razmeni nordijskih i
balkanskih zemalja u projektu SWITCH - čitanje poezije u Stocholmu, i u
Geteborgu.
Tokom decembra 2004. i
januara 2005. piše scenario i učestvuje u snimanju dokumentarnog
filma Rudarska opera, u Boru. Film režira Oleg
Novković.
U februaru premijerno izvedena drama Šuma blista, u
pozoristu Schauspielhaus u Cirihu.
Oktobar 2005 – Milena Marković postaje prvi dobitnik nagrade za dramsko
stvaralaštvo „Borislav Mihajlović Mihiz”, a povodom drame Brod
za lutke.
Izlazi knjiga drama Milene Marković u izdanju Prve srpske čitaonice u
Irigu.
Novembar, 2005 - premijera Šina u Ahenu, Nemačka.
Po scenariju Milene Marković snimljen je film Sutra
ujutro, u režiji Olega Novkovića, produkcija Zillion Film,
Beograd.
Maj 2006 – premijera predstave Nahod Simeon, po tekstu
Milene Marković pisanom po porudžbini Srpskog narodnog pozorišta u
povodu jubileja Jovana Sterije Popovića. Predstava je rađena u
koprodukciji SNP i Sterijinog pozorja. Reditelj: Tomi Janežič
Jun 2006 – premijerno izvođenje drame Brod za lutke u
Jugoslovenskom dramskom pozorištu, u režiji Slobodana Unkovskog.
Jun 2007 – Milena Marković dobija Sterijinu nagradu za dramu Nahod
Simeon.
|
|
|
|
|
|
|
|
BAJKA,
ASOCIJACIJE
|
REČ
AUTORA
|
|
|
|
|
Prvo, bajke su jako okrutne. Zato što je život
okrutan i one predstavljaju inicijaciju u svet odraslih. Može da bude i
drugačije ali tragači moraju da prođu određene krvave rituale. Ti
rituali znače da moraš da prođeš, okrvaviš stopala, moraš da znaš ili
da pogodiš, moraš da imaš nekog ko će da ti pomogne da nađeš. Znači,
gospodin Slučaj je vrlo važna stvar u bajkama, a taj gospodin više od svega
izaziva strah i jezu. Nema božanskog u bajkama, samo čudesnog. Nekad
čak ne pobede oni koji su na početku dobro pozicionirani, nego oni koji
imaju čudo. Zato je u ovoj drami jedna umetnica. Ona poseduje čudo u
sebi. Osim toga što je čudo, ona je čudovište. To, znači, nije bajka
ili je jedna bajka koja je samu sebe pojela, samu sebe grize za rep na
jednoj krvavoj vrtešci. Onda, bajke su prirodne. Fiziološke su, u njima
su postojeće osnovne boje i ogoljeni odnosi. Senzualne su. Najbolje
bajke nemaju pouku. Zato što ne služe za tešenje nego za jačanje i za
uzbuđenje. I pripremaju za smrt. Jedino čudovišta i umetnici ostaju da
žive, o njima se priča i priča, i plaše se ljudi.
Milena MARKOVIĆ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
U svom, četvrtom po redu
nastanka dramskom tekstu, Milena Marković istražuje istovremeno i
mogući profil tipične “junakinje našeg doba”, i jednu od
najpopularnijih i za scensko uprizorenje najtežih dramskih konvencija –
konvenciju bajke. Brod za lutke je dramski tekst u
kome se smenjuju i tragično, i farsično, i groteskno; međutim, budući
da je u isto vreme ova drama i originalno “putovanje” kroz Snežanu
i sedam patuljaka, Zlatokosu, Ivicu i Maricu i druge kultne
bajke zapadne tradicije, reč je o projektu koji spaja modernost izraza
i vrhunsku veštinu pisanja, te mu je u tom smislu mesto na elitnoj
dramskoj sceni Srpskog narodnog pozorišta.
Ujedno, Brod za lutke će reprezentovati Srpsko narodno
pozorište na festivalu koji organizuje novoustanovljena asocijacija
“Kvartet”.
Svetislav JOVANOV
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rođena 1979. u Beogradu.
Diplomirala pozorišnu i radio režiju na FDU- u Beogradu, u klasi prof.
Egona Savina i asistenta Dušana Petrovića. Režirala predstave: Creeps Luca
Hibnera (Beogradsko dramsko pozoriste), Patka Stele
Fihili (Kraljevačko pozorište), Halflajf Filipa
Vujoševića (Atelje 212), Povratak Kazanove po noveli
Artura Šniclera (Srpsko narodno pozoriste), Monogamija Stele
Fihili (somborsko Narodno pozoriste), autorski projekat Trtmrtživotilismrt (Belef
2007), Norway.Today Igora Bauersime (koprodukcija
Beogradsko dramsko pozoriste i Kruševačko pozorište). Dobitnica je
nagrade za najbolju režiju na Joakimfestu 2005. za predstavu Patka,
a 2006. je s predstavom Halflajf učestvovala na
Sterijinom pozorju. Od 1998. do 2005. je član redakcije i urednica
biltena Bitefa. Asistent je režije na projektu Fast
sicher u «Theater am Neumarkt» u Cirihu, 2007, i stipendista
Goethe instituta za studijski boravak u «Thalia theatru» u Hamburgu
2008.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alisa: Da li bi mi rekla,
molim te, kojim putem da idem odavde?
Češajerska mačka: To u velikoj meri zavisi od toga gde želiš da
stigneš.
Neobičan, jedinstven i emotivan poetski svet Milene Marković, na
mene je delovao poput zagonetke. Duboko sam ga osećala iako nisam mogla
da ga sasvim racionalno objasnim. Veoma brzo sam shvatila da to ne
treba ni pokušavati i da je ta naša prirodna sklonost ka
racionalizaciji u ovom slučaju pogubna. Konačno, odlučila sam da
zagonetku prenesem i na publiku.
Ana TOMOVIĆ
|
|
|
|
|
|
|
|
DARKO
RUNDEK
|
O
KOMPOZITORU
|
|
|
|
|
Rok pevač, kompozitor,
pesnik i glumac. Rođen 30. januara 1956. Muzičku karijeru započeo ranih
80-ih, kao frontmen grupe Haustor, koja je stvarala pod uticajem world
music, negujući reggae, latinoamerički i afrički zvuk i bila jedna od
vodećih na rok sceni bivše Jugoslavije. Tokom 80-ih, izdali su
albume: Haustor, Treći svijet, Bolero, Tajni grad, kao
i tri singla: Moja prva ljubav, Zima i Ulje je
na vodi. Rundek 1995, na hrvatskom muzičkom festivalu Fiju
Briju, počinje solo karijeru i kreće na koncertnu turneju po Hrvatskoj.
Radeći u Parizu, od 1991, Rundek je izdao tri albuma s muzičarima iz
raznih krajeva sveta: U širokom svijetu, Apokalipso i Ruke.
Ovaj poslednji, nakon izdanja i promocije u Hrvatskoj i Srbiji, kojoj
se pridružilo još muzičara, inicira novi naziv benda: Darko
Rundek&Cargo Orkestar. Pod tim nazivom, bend 2002. pravi
promotivnu turneju. Osnovu albuma čine kompozicije Darka Rundela u
kojima se prepliću poezija i bogatstvo slika. Dotadašnji zvuk obogaćen
je kompozicijama inspirisanim balkanskom, centralnoevropskom i
mediteranskom muzikom. Album Ruke objavljen je u
Berlinu i distribuiran u 25 zemalja.
2004. izlazi, u Zagrebu, album Zagrebačka magla, a 2006.
album Mhm A-Ha Oh Yeah Da-Da.
Na koncertima koji slede, Darko Rundek&Cargo Orkestar miksuje
novo i staro iz bogatog repertoara Rundekovih kompozicija, uvek
zadržavajući izazivajući nepredvidljivu atmosferu, dobar i otvoren duh,
kako na koncertima u manjim prostorima, tako i na onim na velikim
stadionima.
|
|
|
|
|
|
|
|
VUK
RŠUMOVIĆ
|
O
DRAMATURGU
|
|
|
|
|
Za vreme studija
dramaturgije na Fakultetu dramskih umetnosti počeo je da piše scenarija
za kratke igrane filmove. Dosad ima ukupno četrnaest realizovanih
scenarija, od kojih su neki nagrađivani u zemlji i u inostranstvu. Piše
i za animirani i dokumentarni film. Napisao je dve igrane tv serije.
Radio je kao dramaturg na nekoliko predstava u više gradova u
Srbiji: halFlife (Atelje 212, Beograd), Povratak
Kazanove (Srpsko narodno pozorište, Novi Sad), Monogamija (Narodno
pozorište Sombor), Patka (Kraljevačko pozorište).
Zajedno s Brankom Dimitrijevićem i Anom Tomović adaptirao je za pozorište
novelu Artura Šniclera Povratak Kazanove.
|
|
|
|
|
|
|
|
MOMIRKA
BAILOVIĆ
|
O
KOSTIMOGRAFU
|
|
|
|
|
Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u
Beogradu (odsek: scenski kostim) 2004. Pozorišne predstave: Halflajf Filipa
Vujoševića, u režiji Ane Tomović (Atelje 212), Ivona, kneginja
Burgundska Vitolda Gombroviča, u režiji Jovana Grujića (Bitef
teatar), Otelo Viljema Šekspira, u režiji Jovana
Grujića (večernja scena Pozorišta “Boško Buha”), Povratak
Kazanove Artura Šniclera, u režiji Ane Tomović (SNP), Mandragola Nikole
Makijavelija, u režiji Staše Koprivice (večernja scena Pozorišta “Boško
Buha”), Trtmrtzivotilismrt (Belef), u režiji Ane
Tomović, Rozenkranc i Gildenstern su mrtvi Toma
Stoparda (Bitef teatar, Pozorište mladih Novi Sad i Kulturni centar
Inđija), u režiji Jovana Grujića. Radila na mnogim filmovima, uglavnom
koprodukcije, tv serijama i reklamama.
|
|
|
|
|
|
|
|
LjERKA
HRIBAR
|
O
SCENOGRAFU
|
|
|
|
|
Rođena 1978. u Rijeci,
diplomirala na Akademiji lepih umetnosti u Veneciji (Odsek pozorišne
scenografije), 2001. U sklopu poslediplomskih studija na Odseku za
scenski dizajn Univerziteta umetnosti u Beogradu, tokom 2006. studijski
je boravila tri meseca na Univerzitetu Stanford (Kalifornija, SAD)
specijalizirajući light design. Bila je scenograf i kostimograf u
projektima HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, HNK Osijek, HKD teatar,
Rijeka, Teatra &td, Zagreb, Teatra “Knap” na Peščenici,
Zagreb, BITEF teatra, Beograd, SKC, Beograd, Ateljea 212, Beograd,
Stanford University Drama Dept, Prosser Studio HKD Teatra, Rijeka, koje
su, pored ostalih, potpisivali reditelji: Jagoš Marković, Marin
Lukanović, Samo M. Strelec, Lary Zappia, Robert Raponja, Jelena
Bogavac, Boris Liješević... U Srpskom narodnom pozorištu, bila je
scenograf u predstavi Povratak Kazanove Artura
Šniclera, u režiji Ane Tomović, u sezoni 2006/07.
|
|
|
|
|
|
Коментари
Постави коментар