Ovo je blog u kojem se nalaze informacije o predstavama igranim u Srpskom narodnom pozorištu u periodu od 2010. godine pa na dalje.
Претражи овај блог
Dušan Spasojević - Zverinjak
Reditelj
BORIS LIJEŠEVIĆ
Scenograf
LjERKA HRIBAR
Kostimograf
BOJANA NIKITOVIĆ
Lektor
dr LjILjANA MRKIĆ-POPOVIĆ
Muzika
DRAGAN DAUTOVSKI
Pomoćnik
reditelja
ANA ILIĆ
Dizajn
muzike
MILAN JANČURIĆ
Gost
vokal
ALEKSANDRA POPOVSKA
Inspicijent
Tibor Kiš
Šaptač
Nataša Barbir
Majstor
svetla
Miroslav Čeman
Majstor
tona
Dragan Kurjakov
Predstava traje 1 sat i 30 minuta
Premijera: 14. septembar 2007, scena “Pera Dobrinović”
U
L O G E
Petar
Boris Isaković
Anđa
Jasna Đuričić
Strain
Novak Bilbija
Marija
Aleksandra Pleskonjić-Ilić
Vidan
Stefan Trifunović
Srna
Marija Mitrović
Tadija
Dragomir Pešić
Jovan
Marko Savić
Sreten
Lukić
Aleksandar Gajin
Milisav
Lukić
Strahinja Bojović
DUŠAN
SPASOJEVIĆ
O
AUTORU
Rođen 25. septembra 1980. u
Valjevu. Osnovnu školu i gimnaziju završio u Valjevu. Upisao
dramaturgiju (1999) na Akademiji umetnosti “Braća Karić”, u klasi
profesora Siniše Kovačevića i diplomirao 2005. dramom Metak za
sve. U okviru Projekta 3 “Nevinost” Srpskog narodnog pozorišta, u
martu 2004. javno čitan dramski tekst Zverinjak (pod
naslovom: Zločin nad divljim zverima), a u maju iste godine, na
festivalu Northern Exposure, u West Yorkshire Playhouse u Lidsu, čitani
fragmenti komada Odumiranje. Na sceni Ateljea 212, 7.
decembra 2006, praizvedena je drama Odumiranje, u režiji Egona Savina.
Predstava je, tokom 2007, prikazana na Svečanostima “Milivoje
Živanović” u Požarevcu (Statua “Milivoje Živanović” Borisu Isakoviću,
za ulogu Strahinje), na Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci
(Nagrada publike za najbolju predstavu i Nagrada Borisu Isakoviću za
najboljeg glumca), na “Joakimfestu” u Kragujevcu (Nagrade “Joakim
Vujić” za dramski tekst i za najboljeg glumca Borisu Isakoviću) i na
52. Sterijinom pozorju (Sterijine nagrade za najbolje glumce Dari
Džokić i Borisu Isakoviću i Nagrada za najboljeg mladog glumca, iz
Fonda “Dara Čalenić”, Igoru Đorđeviću i Sterijina nagrada Okruglog
stola kritike za predstavu). Zverinjak je drugi komad Dušana
Spasojevića praizveden na sceni profesionalnog pozorišta. Po porudžbini
Grada teatra Budva, piše komad o Bogoboju Rucoviću, glumcu Beogradskog
narodnog pozorišta s početka 20. veka.
DUŠAN
SPASOJEVIĆ - DRAMSKI PISAC
O
AUTORU
Zašto ne reći odmah:
izuzetan dramski talenat koji svako pozorište može samo da priželjkuje,
a mudro pozorište ima privilegiju i da ga podrži. Napisao je
tragediju Odumiranje (Atelje 212, režija Egon Savin,
sezona 2006/07: tri Sterijine nagrade glumcima: Dari Džokić, Igoru
Đorđeviću i Borisu Isakoviću koji je dobio i Nagradu na Međunarodnom
festivalu malih scena u Rijeci, Statuu “Milivoje Živanović” u
Požarevcu, Nagradu “Joakim Vujić” u Kragujevcu. Predstava je dobila
Sterijinu nagradu okruglog stola kritike i Nagradu publike na
Međunarodnom festivalu malih scena u Rijeci. Pisac je nagrađen Nagradom
“Joakim Vujić” na Festivalu u Kragujevcu). Lep doček debitanta! Nekome
se učinilo da je komad kratak, ali Spasojević dobro oseća da dužina
raspline tragediju, a za njega ona ima biti kao udar groma. Stajner je
smatrao da je tragedija posle Dahaua nemogućna, a bez bogova koji unose
smutnju. Zaboravio je da to ljudi rade surovije jedni drugima. Sada
Dušana Spasojevića čeka premijera druge njegove drame Zverinjak u
režiji Borisa Liješevića u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.
Veruje se da dramski pisac drugom dramom polaže pravi ispit. Spasojević
u Zverinjaku koristi brehtijanski fragmentarni
postupak, škrtost naracije za razliku od raspričanih drama, žive likove
koji govore samo kad moraju, prećute ili nedoreknu sve što se
podrazumeva. Linija radnje u njegovoj drami je dramaturška magistrala,
koja ostavlja dovoljno mesta rediteljskoj i glumačkoj nadgradnji a, što
je još važnije, gledalačkim asocijacijama i mašti koje upošljava
odgonetanjem i prepoznavanjem čitljivih i skrivenih postupaka i
motivacija. Tim prosedeom postiže tenziju visokog kvaliteta, koju ume i
da odloži bez bojazni da će izgubiti pažnju gledališta. Dušan
Spasojević nije odrastao na bajkama, niti se dramaturgiji običavao na
soap-operama i TV serijama; njega zanima živ, neposredan susret s
publikom, jezik drame i struktura. Iako mlađan, pisac sa zrelom
radoznalošću i razumevanjem zagleda u raseline života, pune ljudskih
opačina koje nadmašuju one zverinje. Ono što bi valjalo poželeti Dušanu
Spasojeviću, to je da se što pre opremi humorom, da ga tama ne zaslepi.
Humor daje reljef i najcrnjim istinama. Uostalom, on uči od najboljih
pisaca i zna da i Čehov, kad mu ponestane svetlih vidika, posegne za
šalama („Bravo Silva za oktavu niže“ – Galeb) ili Beket (Krojačeve
muke s turom na pantalonama) kad mu dojadi jednobojno sivilo.
Spasojević bi u skladu sa svojom stihijnom prirodom svoj posed valjalo
da potraži u crnom humoru i groteski. Treća njegova drama Metak za sve
je na tom tragu. Topos je urbano potpalublje našeg metropolskog broda
ludaka. Nevine žrtve Zverinjaka Spasojević rešava u
nadrealnom ključu koji bi da ukine svaku nadu u povratak razumu i
razumevanju. U Zverinjaku postoji epilog. Odavno toga
nije bilo. Čemu Spasojeviću služi ta forma? Svakako, ne da bi mladoj generaciji odrasloj u
zverinjaku ponudio happy end. Iz tog vrela naivnosti ovaj pisac ne
zahvata! On zna da je zverinjak žilav, da se ne predaje lako, a
mlađarija odrasla u njemu samo otkriva nove pejzaže zverinjaka. Zna se
kud je otišla i kako je završila bosanska borovina i čamovina.
Zverinjak se samo podmladio: “Oj, Drino, vodo ladna...!” Pisac
opominje, upozorava i tu je njegovoj moći i nemoći kraj. Ostalo je na
nama. Dušane Spasojeviću samo vredno napred! Ognjenka MILIĆEVIĆ
POTOP
REČ
REDITELjA
“A zemlja se pokvari pred
Bogom, i napuni se bezakonja. I pogleda Bog na zemlju, a ona beše
pokvarena, jer svako telo pokvari put svoj na zemlji. I reče Bog Noju:
“Kraj svakome telu dođe preda me, jer napuniše zemlju bezakonja, i evo
hoću da ih zatrem sa zemljom” … riječi su kojima Bog na zemlju šalje
potop.” U „pretpotopskom“ stanju zatičemo i svijet koji Dušan
Spasojević gradi dramom Zverinjak. Kod njega nije potrebno da Bog
potopom zatre ljude, oni se zatiru sami, a potop je u njima. Kako
upoznajemo stanovnike Zverinjaka, s njihovim problemima,
ranama i dilemama, shvatamo zašto tako postupaju i počinjemo da ih
razumijemo. Ali onda logično proizilazi pitanje: nismo li i mi sami
pred novim potopom! Ili, možda, već i usred njega! Boris LIJEŠEVIĆ
BORIS
LIJEŠEVIĆ
O
REDITELjU
Rođen u Beogradu 1976.
Osnovnu školu i gimnaziju završio u Budvi. 1999. apsolvirao na
Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, na Grupi za srpsku književnost i
jezik 2004. diplomirao na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na Odseku
za intermedijalnu režiju, u klasi profesora Bore Draškovića. Kao
asistent režije radio sa Jagošem Markovićem, Borom Draškovićem,
Ljuboslavom Majerom, Omarom Abu el Rubom, Tomijem Janežičem... Od 2004.
stalno zaposlen kao asistent na Katedri za intermedijalnu režiju na
Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Piše za časopis Stanje stvari i Pozorište. Živi
i radi između Beograda, Novog Sada i Budve.
Režije: U kulisama duše (Nikolaj Jevrejinov),
Teatar Promena, Akademija umetnosti, Novi Sad; Feniks (Kristofer
Fraj), Teatar Promena, Akademija umetnosti, Novi Sad; Dva
viteza iz Verone (Viljem Šekspir), Amatersko pozorište Zmaj,
Irig; Opštinsko dete (Branislav Nušić), Narodno
pozorište Kikinda; Beograd London (Fedor Šili) u
okviru projekta “Beogradske priče 04”, SKC, Beograd; Prisustvo (Dejvid
Harover) Atelje 212; Greta, stranica 89 (Luc Hibner)
Srpsko narodno pozorište; Dragi tata (Milena Bogavac)
Jugoslovensko dramsko pozorište; Osvrni se u gnevu (Džon
Ozborn) Narodno pozorište, Beograd i Centar za oblikovanje vremena,
Pančevo.
Autor filmova: Gvozdeni krst, prema istoimenoj noveli
Hajnera Milera; Luka dokumentarni film
LjERKA HRIBAR
O SCENOGRAFU
Rođena 1978. u Rijeci,
diplomirala na Akademiji lepih umetnosti u Veneciji (Odsek pozorišne
scenografije), 2001. U sklopu poslediplomskih studija na Odseku za
scenski dizajn Univerziteta umetnosti u Beogradu, tokom 2006. studijski
je boravila tri meseca na Univerzitetu Stanford (Kalifornija, SAD)
specijalizirajući light design. Bila je scenograf i kostimograf u projektima
HNK Ivana pl. Zajca, Rijeka, HNK Osijek, HKD teatar, Rijeka, Teatra
&td, Zagreb, Teatra “Knap” na Peščenici, Zagreb, BITEF teatra,
Beograd, SKC, Beograd, Ateljea 212, Beograd, Stanford University Drama
Dept, Prosser Studio, HKD Teatra, Rijeka, koje su, pored ostalih,
potpisivali reditelji: Jagoš Marković, Marin Lukanović, Samo M. Strelec,
Lary Zappia, Robert Raponja, Jelena Bogavac, Boris Liješević... U Srpskom
narodnom pozorištu, bila je scenograf u predstavi Povratak
Kazanove Artura Šniclera, u režiji Ane Tomović, u sezoni 2006/07
BOJANA NIKITOVIĆ
O KOSTIMOGRAFU
Rođena je 25. maja 1965. u Beogradu. Fakultet
primenjenih umetnosti u Beogradu završila 1989. Bila je kostimograf u
više od stotinu predstava u pozorištima nekadašnje Jugoslavije, u domaćim
televizijskim igranim projektima, u domaćim i inostranim filmovima. U
pozorištu, najčešće je bila saradnik reditelja Dejana Mijača i Egona
Savina, a radila je i s Milanom Karadžićem, Jagošem Markovićem, Nebojšom
Bradićem, Borom Draškovićem... Potpisala je desetak kostimografija u
filmovima italijanske i, kao asistent, dve u filmovima američke produkcije.
Svetsku promociju doneo joj je rad na filmu Marija Antoaneta Sofije
Kopole, u kojem je Bojana Nikitović bila asistent kostimografkinje Milene
Kanonero (Oskar 2007. za kostim). Na Fakultetu je proglašena studentom
generacije, a tokom profesionalnog rada »sakupila« je niz značajnih
priznanja: tri Sterijine nagrade, Nagradu Yustata na Bijenalu scenskog
dizajna 1997, Godišnje nagrade beogradskog Narodnog pozorišta i
Jugoslovenskog dramskog pozorišta, nagradu na Međunarodnom trijenalu
pozorišne scenografije i kostimografije u Novom Sadu...
DRAGAN DAUTOVSKI
O KOMPOZITORU
Dragan Dautovski je rođen
1957. u Rusinovu, kod Berova, u Makedoniji. Na Univerzitetu Sv. Ćirila i
Metodija u Skoplju završio je muzičku teoriju 1984, gde danas podučava
narodne instrumente: kaval, gajde i tamburu. Profesor je na Fakultetu
muzičkih umetnosti u Skoplju. Dautovski muzicira majstorski, na više od
dvadeset vrsta tradicionalnih instrumenata. Njegov rad obeležava početak
druge renesanse makedonskih tradicionalnih muzičkih formi. On podržava,
neguje i čuva makedonski folklor i njegove posebnosti, upija
tradicionalne vrednosti i upliće ih u moderne muzičke tendencije. Napisao
je mnogo kompozicija za različite instrumentalne i vokalne izvođače, kao
i za orkestre i odsvirao mnoge deonice narodnih instrumenata u saradnji s
muzičarima iz Makedonije i sveta. Godine 1992. osnovao je orkestar “Mile
Kolarovski”, a 1995. “DD Sintezis” koji istražuje makedonski folk i
na-rodnu riznicu. Učestvovao je u stvaranju i snimanju muzike za
film Pre kiše. Osnivač je Kvarteta Dragan Dautovski, u kojem
su, pored njega, i Aleksandra Popovska (vokal, tamburin), Ratko Dautovski
(djembe, bongos, tarabuka) i Bajsa Arifovska (kaval, druga tambura,
shakers, bels).
Projekat 3 Srpskog narodnog pozorišta u sezoni 2007/2008.
PROJEKAT 3
Još kada je u Srpskom narodnom
pozorištu, s jeseni 2003, nastala ideja o pokretanju Projekta 3 kao
vid konkretne podrške mladim dramskim piscima i njihovim (neizvedenim)
komadima koji će prolaziti kroz “filtere” naknadnih dorada u atmosferi
dramaturško-rediteljskih radionica, baš kao i rediteljima mlađe
generacije koji će te drame i postaviti na scene SNP-a, Pozorište je
odmah jasno stavilo do znanja da je spremno da ubuduće neprestano
modifikuje koncept Projekta.
Prve godine, marta 2004, Projekat 3 je bio organizovan kao
jednonedeljni festival s tri premijere i nekoliko javnih čitanja drama
veoma mladih autora. Sledeće sezone je u okviru Projekta,
takođe u festivalskoj formi, izvedeno pet komada – tri premijere od kojih
je jedna omnibus-predstava sastavljena od tri jednočinke.
U okviru trećeg izdanja Projekta 3, Srpsko narodno pozorište je odigralo
dve premijere – dramsku, komada Milene Marković Nahod Simeon,
i opersku – Pokondirena tikva Jovana Sterije Popovića,
na muziku Mihovila Logara. Treća planirana premijera – koreodrama Rodoljupci,
po Steriji, a u režiji Sonje Vukićević, nažalost je izostala.
Ove sezone Projekat 3 će imati jedno izvođenje – komada Zverinjak Dušana
Spasojevića i dva javna čitanja dramskih tekstova čiji izbor je u toku, a
prezentacija će biti na proleće 2008. godine. Aleksandar MILOSAVLjEVIĆ
KRITIKA
LICE ZLA
Radnja komada Zverinjak smeštena je usred prazne,
opustele šume, u kojoj odavno nema zveri. Njihovo mesto zauzeli su ljudi
koji se ponašaju mnogo gore od bivših prirodnih stanovnika tog staništa,
te se naslov ovok komada uopšte ne odnosi na životinje. Mladi dramski
pisac Dušan Spasojević, koji je ovom dramom prebrodio sindrom drugog
komada, u ovoj priči nastavlja da istražuje i na određeni način proširuje
specifičan tematski krug kojim se bavi. Spasojevićeva tema je, naime,
selo, njegovi surovi i dozlaboga nepristupačni ljudi, gorštaci
pojednostavljenih reakcija i doživljaja, ljudi skloni biranju prečice,
bilo dok idu kroz šumu ili tokom svojih teških, i od muke sazdanih
života. U njegovim komadima sreća nije moguća i srećni ljudi ne postoje.
Čak i kada se dvoje ljudi zbliže, oni ostaju zagledani u svoju prošlost.
Glavni junak Spasojevićevog zverinjaka Petar čovek je širokog srca i
preke naravi, koji se nakon desetogodišnje robije zbog ubistva u
samoodbrani vraća kući. Život mu, međutim, ne dozvoljava da načini
nijedan slobodan korak. On prvog dana slobode spasava sigurne smrti ćerku
upravo onog čoveka čijeg sina je ubio. I tako nastvlja svoj život tamo
gde je za trenutak bio stao, usred zverinjaka, uhvaćen u koštac sa podlom
svetinom predvođenom Strainom, najsurovijim od svih stanovnika tog
staništa, kome gubitak sina dodatno muti razum. Takozvani poetski
realizam, kome najviše pripada Spasojevićev komad, reditlj Boris
Liješević pomera u pravcu neke vrste svedenije interpretacije, koja
omogućava da ova priča o zlu kao takvom dobije konkretno ime. I da lice
zla bude suočeno sa sobom, čak i u okolnostima koje ne poznaju
suptilnosti, usred zverinjaka kome pripada. Zahvaljujući nadahnutoj igri
Borisa Isakovića, ekspresivno naturalističkoj igri, snage omanjeg
zemljotresa, Novaka Bilbije ili sitnom plesu emocija Jasne Đuričić, u
ulozi nasilno oslepele Petrove devojke Anđe – ova predstava isključuje
mogućnost ravnodušnog prijema. Ona je takva zahvaljujući i nadahnutoj
igri celokupnog ansambla SNP-a, scenografiji Ljerke Hribar ili muzici Dragana
Dautovskog i realističnim kostimima Bojane Nikitović. Željko JOVANOVIĆ, Blic, 6. mart 2008.
BALKANSKI ZVERINjAK
Dušan Spasojević je mlad momak, ali razume ono za šta su, obično, godine
i godine potrebne. Istina, mnogima ni godine ne pomažu. A primedbe su mu
stavljane, posle prve drame Odumiranje, zašto piše o zlu,
zašto o nekoj tamo davnoj Srbiji. Dušan Spasojević piše o duši Srbije,
proničući u njenu suštinu pre nego što se razmilela po gradovima, pre
nego što se našminkala i obukla za medije. Ognjište mu ne služi za
kičerantsku podlogu u razglabanju novih, a uvek istih starih mitova, već
za povratak na početak, kao golu scenu na kojoj nastupaju nesporazumi,
strahovi, inat i mržnja. Odakle je počelo? Iz kuće, tog uzgajališta
mržnje, pa nabujalo preko plota, u komšijsko dvorište. Odumiranje je
ostalo unutar zidova kuće, Zverinjak je pokrio čitavo
selo. Nekada davno, pala je krv. Žeđ za osvetom, koja je natkrilila čitav
univerzum za neke likove, samo je stvorila plodno tle za lopove i
mafijaše, i koji su jedini pobednici. Kako nekad, tako i danas. Naravno,
i na ovakvom mestu postoji drugi put, put mladosti i čistote, u ljubav i
razumevanje. Dramu čistu i oštru kao grčka tragedija, Boris Liješević
režira tačno, sa potpunim razumevanjem, smeštajući je na golu scenu punu
posečenih stabala, u polumrak, držeći većim delom sve likove na sceni,
kao u polusnu. A glumci, kao da su jedva dočekali da odigraju sopstvenu
muku, fascinantni Boris Isaković, Jasna Đuričić, Novak Bilbija,
Aleksandra Pleskonjić-Ilić, Stefan Trifunović, Marija Mitrović, Dragomir
Pešić, Marko Savić, Aleksandar Gajin i Strahinja Bojović. Aleksandra GLOVACKI, Večernje novosti, 5. mart 2008.
DOBAR, LOŠ I ZAO
Dovoljno je samo pogledati genezu naslova – Zločin nad divljim
zverima, pa Zverinjak – i jasno je da su ljudi
jedine zveri o kojima je reč u novoj predstavi Srpskog narodnog
pozorišta, otvarajućoj ove sezone. Zverinjak Dušana
Spasojevića, u režiji Borisa Liješevića, priča je o mračnom vilajetu, u
čijem zaboravu danju vlada zakon jačeg, a noću tumaraju duhovi. Zverinjak
je divljina u kojoj surove okolnosti nedre surove ljude. Njihova
osuđenost na propast preispituje se novom generacijom, stasalom na starim
gresima, za koju je nevolja što su im roditelji u nasleđe ostavili
stratište. Pravo poprište vesterna, sukoba (nekad) dobrih i (uvek) loših
momaka naoružanih do zuba. Ako je Odumiranje mladi
Spasojević pisao teškom rukom, čekićem, o sukobu generacija u Zverinjaku,
svojoj drugoj drami još iz studentskih dana, piše crnom. I belom. Kao
strip. Do punog izražaja ponovo dolazi maestralna lakoća dijaloga,
strukturalna preciznost, odlična distinkcija likova i kristalna nit
radnje. Talenat
je definitivno otkriven u drami Odumiranje (Atelje 212,
2006), a sada ponovo potvrđen. Njegova autentičnost u kreiranju jezika i
sveta svojih junaka nadasve je uverljiva, čak i zabavna. Divlji Zapad,
pak, samo zgodna paralela da bi se dezorijentisali u vremenu, što nije ni
malo teško s obzirom da je reč o Srbiji. Za razliku od vesterna, gde su
loši jednostavno loši, a dobri ne vijaju pare, nego devojku, Spasojević
koristi jedan zgodan dramski postupak, te u njegovoj storiji niko (više)
nije dobar. Možda deca. Ali, to se ne zna,
i pored na oko srećnog završetka. I najmanji lik ima svoje duboko
egzistencijalno zašto/zato. Baš kao i reditelj Liješević koji čini se
smrtno ozbiljan, ovu dramu začinjava psihološki, a ne akciono. Svestan
zavodljive površine nacionalne tematike koja svetlost lako prelama na
hiljade načina, uglavnom deprimirajući svojom ekspozicijom, Liješević (opet
lako) zaustavlja trenutak zloslućenja, i kao po kazni dopušta stajanje u
mestu. Time se fokus pomera na unutrašnji glas likova, njihovu sudbinu,
na arhetipske motive dobra i zla, s kojim barata njihova nemoćna savest,
a upravlja svemoćna priroda stvari. Tragedija je onda potresan, ali i
srećan sticaj okolnosti u kojima neminovno, i tautološki, sve nastaje i
sve propada. Tako i njen kraj, ako ne srećan, ipak postaje sreća, dajući
bar tračak nade da će večni ciklus jednom naterati i prave zveri da se
vrate. Ako reditelj ne nudi izvesnost, svakako da omogućava katarzičnost,
ospoljenu najviše kroz vanredne glumačke veštine ekipe predstave.
Zahvaljujući sporom, kompleksnom ritmu, svako ima trenutak da se pokaže.
Dok mladi – Stefan Trifunović (Vidan), Marija Mitrović (Srna) i Marko
Savić (Jovan) – obilato koriste šarm da bi ostvarili koloritne uloge dece
zabludelih seljana, oni stariji – Boris Isaković (Petar), Jasna Đuričić
(Anđa), Novak Bilbija (Strain), Aleksandra Pleskonjić-Ilić (Marija),
Aleksandar Gajin (Sreten Lukić) i Strahinja Bojović (Milisav Lukić) ulažu
maksimalne doze realizma kako bi minimalizovanjem glume postigli što veću
saosećajnost gledalaca, držeći ih vezane u vatri sopstvenog nestajanja s
pozornice nakaradno i nesrećno vođenog života. Otvaranje scene uz ne baš
najtačnije tempiran dizajn svetla i pored orijentacije ka tami i
očiglednom bespuću (scenografija Ljerke Hribar) ne pruža pomoć
klaustrofobičnoj zarobljenosti aktera, koliko artificijelno polariše
prostor odigravanja radnje. Kostimi Bojane Nikitović su pravi, stvarni
odevni predmeti srpskog seljaka, baš kao što je i muzika Dragana
Dautovskog stvarni, čudesno uhvaćeni eho visova i ponora planina Balkana. Igor BURIĆ, Dnevnik, 17. septembar 2007.
Ovo je super! Bravo
ОдговориИзбриши